HTML

UK, második nekifutás

Friss topikok

  • Labdacs: @Táskai: szerintem attól is függ, hogy mennyire vagy hozzászokva a hosszabb utakhoz. emlékszem, am... (2014.10.28. 19:54) Hazaköltöztettem az autót
  • Labdacs: Ez a Farnborough Aerospace Centre nevű irodapark, a lakástól kb negyed óra sétára. Ahogy néztem, f... (2014.10.17. 08:35) Ősz
  • Táskai: A metalbanda amugy is Helloween, nem Halloween:) Majd en is probalok loni par kepet, egy mar van h... (2014.10.09. 01:50) Halloween
  • Táskai: Valoszinuleg sok hasonlo szintu amerikai ritkasag mellett megyek el, csak azokrol nem is sejtem, h... (2014.08.28. 19:13) Autós poszt
  • Táskai: De, ez sok:) Viszonyitas kerdese:) (2014.08.22. 23:01) Nem történik semmi

Hazaköltöztettem az autót

2014.10.27. 22:13 Labdacs

volt rá rengeteg apró okom, hogy miért jött velem most haza. vagy én vele. egyrészt ugye az egyre komolyabban vett angol törvények alapján egy évben összesen fél évig lehet az országban idegen autó. onnét kezdve adócsalás. vagy biztosítási csalás. vagy valami ilyesmi. nem is nagyon akartam megvárni, hogy megtudjam, melyik. nálam június 13-tól ketyeg az óra, tehát elvileg december 13-ig maradhatott volna. viszont a nyári gumis futkorászást télen sem én-, sem pedig (november elsejétől) az osztrák rendőrök nem nézik jó szemmel, ezért adta magát, hogy november előtt valamikor a lila repülő helyett fekete autó lesz a közlekedés módja. amit nem is bántam; fő a változatosság.

péntek délután 16:09 perckor indultam az iroda elől. az útiterv hasonló volt, mint idefelé, azzal a különbséggel, hogy nem terveztem be ottalvásos megállót: Farnborough-Dover-Calais-Brüsszel-Köln-Frankfurt-Nürnberg-Passau-Bécs-Budapest-Szentendre. ha ez igazi "kolbászból van a kerítés" fajta poszt lenne, leírnám, hogy június elején mostam le utoljára az autót még itthon, és az esős angol időjárás dacára nem lett piszkos egyáltalán.

az M25-ről az M20-asra vezető kis rövid szakaszon szépen lépésben lehetett csak jönni, de olyan szinten, hogy a Dovert már csak sötétben láttam meg. picit paráztam is, hogy lekésem a kompot, pláne amikor még a szúrópróba szerinti autóátvizsgálásra is kisorsoltak. de szerencsére fél órás késéssel indult, így volt időm egy kicsit búcsúzkodni is a fehér szikláktól.

kisvártatva már a hajó belsejében tudtam pihentetni az embert, és a technikát. sötét volt, köd is, ezért azt sem tudtam, miféle kompra hajtottam fel. utólag nem is bánom, nem volt egy esztétikus jelenség.

az úton nagyon nézelődni nem volt senkinek sem alkalma, a tengerből csak a nagy fekete massza látszott. a hullámzást lehetett érezni, nagyjából a tengeribetegség határán egyensúlyozva élte meg az utasok nagy része ezt a másfél órát.

az éjszakai utazásnak is vannak szépségei. még ezen a viszonylag ütőérnek számító útvonalon is volt olyan időszak, amikor nagyon üres volt az autópálya. és igen, a belgáknál tényleg ki van világítva. ha nem is az egész, de a lakott terültetek közelében végig. hajnali kettő körül már éreztem, hogy picit fáradok. szerencsére a benzin is fogyóban volt, ezért meg is álltam a Kerpen és Köln közötti kútnál. vettem német Autobildet, volt wifi is. tehát minden volt. kicsit netezgettem, relaxálgattam.

reggel nyolc után értem Nürnberg közelébe. pontosabban Erlangen városába. itt megengedtem magamnak egy gyors városnézést. szép város, tetszik. jó, minden bajor város tetszik, a téglavörös, téglával kirakott külsejű angol házak után meg egyenesen felüdülés végre vakolatot látni. nem akarok igazságtalan lenni, mert abban is megvan a szépség, meg ebben is, de ebben hamarabb megtalálom. legyen ez mára az én napi bevallott hibám.

540 km és 32 liter benzin elégetése után haza is érkeztem. gondoltam, bemegyek, veszek a shopban egy Túró Rudit. sajnos nem kaptam. ezért egy hatalmas téliszalámis szendviccsel és egy XXL-es Sport szelettel kezdtem a hungarikumok visszapótlását a szervezetembe.

a garázs a férfi különös szentélye. ott még a porszívót is önként üzemelteti. és jó az, amikor ott újra a helyükre kerülnek a dolgok. még ha bruttó 24 órát és 19 percet is kell ezért autózni.

4 komment

Címkék: autó

A bejegyzés trackback címe:

https://farnborough.blog.hu/api/trackback/id/tr656835547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Táskai 2014.10.28. 01:41:39

Ha't ez azert nagyon komoly lehet igy egyedul. Elkepzelesem sincs, hogy csinalhattad vegig! Mi szinte pont ezt a tavot nyomtuk le a Seattle-Yellowstone viszonylatban szeptemberben, de harman azert egesz mas, es me'g az itteni alacsonyabb sebesseghatarokal is megvolt 20 oran belul:) Pedig azert meg-megalltunk bameszkodni is. Meg azert az auto is szamit, mert akarmennyire is el van talalva a Fit, nem azt valasztanam erre az utra:)) (Nalunk sajnos csak egy Maxima futotta, de jol teljesitett, szerettem.)

Labdacs 2014.10.28. 07:31:50

@Táskai:

az a gond ezzel az úttal, hogy rögtön egy M25-ös körgyűrűvel és egy csatornával kezdődik. elindulsz itthoni idő szerint délután ötkor, végigaraszolsz 100 km-nyi M1-M7 bevezetőt, majd odaérsz a kikötőhöz, ahol vársz másfél órát, majd hajókázol újabb másfelet: fél 12 van máris. eltelt hat és fél óra, megtettél 200 km-t.

aztán jön a kellemes szakasz, ha nem zuhog épp az eső; végre jó helyre kerül a kormányhoz képest az út alattad, az autópályák üresek, te még viszonylag friss vagy, nyomod neki Németországig. de Köln magasságában már 21 órája vagy ébren, amiből 8 órát ledolgoztál, a maradék rész javát autóban töltötted. amit talán csak akkor érzel meg igazán, amikor a benzinkútnál a kocsiból kiszállva észreveszed, hogy fura frekvenciával remegnek a combizmaid. ez a rész a legdurvább talán, mert az út nagyobbik része még hátra van, de már fáradt vagy.
én itt döntöttem úgy, hogy inkább elvesztegetek másfél órát félig becsukott szemmel.
erre jött még egyszer másfél óra Erlangen felfedezésével eltöltve.

Jazzkocsi/Fitkocsi: elvakult, szemellenzős troll lennék, ha azt állítanám, hogy nincs is ideálisabb autó nála egy fél kontinens átszelésére, de azért nem vész. tény, hogy egy jó kis végtelen nyomatékú, szép hangú, 130-nál alapjáraton duruzsoló sokhengeres csoda, radaros tempomattal, az enyémben levőnél sokkal több hárombetűs rövidítéses elektronikával, masszírozós ülésekkel jobb lett volna, de ezt majd máskor. :-)
egyébként a célnak teljesen megfelel, még akkor is, ha nem erre tervezték. pakolni bele rettentően sokat lehet, ez most kifejezetten jól jött, az angol 70 mérföldes- és az európai 120-130-as maximális megengedett sebességekkel simán elvan (ez szerintem elmondható az összes mai autóra), ott még talán csendesnek is mondanám. ha ennél a tempónál kell gyorsítani, az sem gond, mert ötödikben pont 130 környékén vált át a szelepvezérlés takarékosból sportosba.

két helyzet volt, ahol jobb lett volna egy nagyobb/erősebb autó:
a német autópályákon sok szakaszon van felújítás, ezek végén 80-ról lehet/kell 130-ra gyorsítani. ha elbambultam, és a belső sávban ragadtam, úgy, hogy pont emelkedőn ért véget a korlátozás és mögöttem nem németországi német jött valami erős autóval, akkor jól jött volna egy kis extra nyomaték, de általában megoldottam fordulatszámból.
a másik pedig az, hogy a benzintank a két első ülés alatt van, nem a csomagtartóban. kicsi is, és a formája is szabálytalan, ezért a hagyományos úszós érzékelő, ami benne van, pontatlanul tudja csak mérni a benne levő mennyiséget, aminek az a következménye, hogy kb 30 liter kifogyása után világít a tankolásra figyelmeztető lámpa. emiatt hiába a 6 literes fogyasztás, kb 500 km-enként meg kell állni tankolni. az én utamnál most ez egyszer jelentett olyan megállást, amikor nem akartam, de meg kellett, mert a gép tartalékai hamarabb fogytak ki, mint az emberé: Nürnbergből mondjuk egy 320d-vel hazajöhettem volna megállás nélkül Szentendrére, így meg kellett állnom Mosonmagyaróváron. de legalább majdnem vettem Túró Rudolfot.

Táskai 2014.10.28. 18:37:33

Ja, hat itt talan a Honda az egyetlen, amit nem vezettem, marmint a berlesek miatt tenyleg legalabb 20 fele autoban ultem mostanaban a fapados Hyundai-tol a Ford Explorerig, es azt nagyon megereztem, hogy a kis, fapados autok osszehasonlithatatlanul jobban rezegnek es zajosabbak autopalyan, mint a nagyok. Es ezzel nehez is mit kezdeni pusztan a sulyviszonyok miatt. Ehhez kepest a motor merete mellekes, mert tenyleg barmilyen ujforma auto sokkal erosebb, mint ami az embernek kell.
Na mindegy, ez csak egy tenyezo, de az egyedul autoban ules ilyen idotavban durva lehet. Pontosan tudom, hogy az utolso 2 ora nekunk mar team effort volt, hiaba en ultem a kormanynal. (Mondjuk ebben az is kozrejatszott, hogy _tele_ volt az ut szarvasokkal es hajnali 2 volt mar...)

Labdacs 2014.10.28. 19:54:36

@Táskai: szerintem attól is függ, hogy mennyire vagy hozzászokva a hosszabb utakhoz. emlékszem, amikor friss jogsival először jöttem Budapestre. kész expedíciónak éreztem.
az utóbbi időben azért havi szinten volt egy-egy Szentendre-Szamosújvár, ami oda-vissza egy ezres.
süti beállítások módosítása