HTML

UK, második nekifutás

Friss topikok

  • Labdacs: @Táskai: szerintem attól is függ, hogy mennyire vagy hozzászokva a hosszabb utakhoz. emlékszem, am... (2014.10.28. 19:54) Hazaköltöztettem az autót
  • Labdacs: Ez a Farnborough Aerospace Centre nevű irodapark, a lakástól kb negyed óra sétára. Ahogy néztem, f... (2014.10.17. 08:35) Ősz
  • Táskai: A metalbanda amugy is Helloween, nem Halloween:) Majd en is probalok loni par kepet, egy mar van h... (2014.10.09. 01:50) Halloween
  • Táskai: Valoszinuleg sok hasonlo szintu amerikai ritkasag mellett megyek el, csak azokrol nem is sejtem, h... (2014.08.28. 19:13) Autós poszt
  • Táskai: De, ez sok:) Viszonyitas kerdese:) (2014.08.22. 23:01) Nem történik semmi

Autós poszt

2014.08.01. 20:45 Labdacs

gondoltam, autók iránt különösen érdeklődő egyénként írok egy kicsit arról is, hogy milyen itt errefelé az utcakép autós szemmel nézve. talán kicsit unalmas lesz, de sebaj, muszáj kiírnom magamból, hogy jöhessenek az olyan posztok is, amik másról szólnak. fókabébik ezután sem lesznek.

milyen is tehát akkor az utcakép. más. vagyis nem is annyira más. 90 százalékban ugyanazokat az autókat látni, mint mondjuk Szentendrén. de az a maradék 10 százalék. olyan, mint a kalácsban a mazsola. nincs benne sok, de nagyon finommá teszi. itt most van három egész csomag mazsola a kalácsban. egyébként érdekes, hogy itt inkább a kisautók dominálnak. az egészen miniktől kezdve, mint amilyen egy Matiz. ilyenből van rengeteg. aztán ha egy utca hosszabb 4-5 háznál, akkor biztosan áll a járda mellett valami nagyon új, nagyon drága csoda. és a maradék 10 százalék. mik a legjellemzőbbek?

MINI. nem is érdekes, mert annyi van belőle, mint otthon a Swiftből. azzal a különbséggel, hogy a Minit az is szereti, akinek nincs, vagy sosem volt. már, ha létezik ilyen ember. ráadásul olyan, mint Gombóc Artúr csokija: mindenféle fajtából, mindenféle színből láthatunk példányokat. az igazi, régi ősminiből nagyon keveset, annál többet az újabb fajtákból. van sima, Countryman, Clubman, Paceman, Coupe, Roadster, meg ki tudja még micsoda. az biztos, hogy ha egy nap felkelek, kinézek az ablakon, és nem látok egyet, tudni fogom, hogy rossz országban ébredtem.

MX-5,  a király. jó, nem meglepő, hogy a roadsterek szülőhazájában a kategória egyik legjobb, legnépszerűbb képviselője hatalmas számban lepi el az utakat. megfizethető, jó, kicsi, nem is csúnya. British Racing Green színben, MOMO kormánnyal, vajszínű ülésekkel nekem is kellene.

ha már roadster: rengeteg a kabrió. gyakorlatilag, amiből létezik kabrió, az előbb-utóbb felbukkan itt. (a nyitóképen különben összesen négy darabot lehet összeszámolni belőlük) nem véletlen. a klíma kellemes, a nap nem égeti le senki tarkóját, az eső az néha esik, igaz, de arra ott a vászontető. elsőre nem gondolná az ember, de tényleg ez a legideálisabb terep nekik. tobzódnak is. a legkisebb Daihatsu Copentől a Porsche Boxsteren és a hármas BMW cabrión át a Bentley Continental GTC-ig terjed a skála. írhattam volna Rolls-Royce Drophead Coupé-t is, de azt itt a városban még nem láttam. a képen látható Jaguar F-Type viszont nagy kedvenc. van belőle pár V8-as is. álomszépen szól.

ha már BMW. rengeteg van belőlük a városban. BMW-k mindenhol. gondolkodtunk rajta, hogy attól lehet-e, hogy a város közepén van egy hatalmas BMW kereskedés, vagy attól van-e a kereskedés, mert itt sok BMW-t el lehet adni. az igazság valahol középen van. és igen, az ott a képen egy M4-es.

Evoque. meg úgy általában a mostani, friss és ropogós angol autók. vagyis már nem angolok, mert német, meg indiai tulajdonban vannak, de valahol a gyökereik mégis ide vezetnek. ezekből is elég sok van. a magyarázat pedig tényleg az, hogy frissek és ropogósak. viszont Rover, MG csak mutatóba akad. eltelt kb 10 év a csődbemenetelük óta, teljesen el is tűntek.

ami még jellemző, azok ezek az öreg kis angol sportkocsik, napi használatban. mindenféle Triump Spitfire, meg MG-A és társaik.

szinte minden napra jut ezeken felül valami olyan, ami igazán különleges. olyan, amit elmesélek otthon, hogy "képzeld, mit láttam". mindig más. mondjuk egy ilyen Studebaker, vagy egy olyan hotrod, amit a mozaik utcában a vizsgasorról rögtön a zúzdába küldnének, mert hiányzik hozzá a nem tudom milyen műbizonylat. itt nagyon úgy néz ki, hogy ha egy deszkára szerel valaki egy motort, előre-hátra lámpákat, akkor kaphat az rendszámot..

meg aztán ott vannak az igazán komoly autók is. Ferrari, Bentley, Rolls-Royce. kicsit csaltam, mert ezt a Ferrarit nem is itt, hanem a szomszéd városban lőttem.

nincs balkormányos autó. egyáltalán. nna jó, ez nem igaz, mert itt van például az enyém is, meg akad néhány nagyon elvetemült amerikai vas, aminek sosem létezett jobbkormányos verziója, de nem angol rendszámos autót nagyon ritkán látni. az Airshow alatt akadt pár német, de azóta semmi. kint az M25-ösön azért látni párat. jellemzően román, vagy bolgár rendszámmal. akik pakkal járnak, nem repülővel. a mi autónk sem véletlenül került ide.

nincs fapad. gyakorlatilag alig látni alapfelszereltségű autót. még a kisautókból is ritka az alapmotoros verzió. nagyobb autóba pedig nagyobb motor dukál, itt még tartják magukat ehhez a szabályhoz. amikor sétálok haza a munkából, V8-as bugyborékolás hangja árad a levegőben. és ez jó. nem azt mondom, hogy nincsen négyhengeres nagykocsi itt, de eddig két hónap alatt egy szem 316i-t láttam.

nincs Opel. persze, ez becsapás, mert van helyette Vauxhall, ami ugyanaz, mint az Opel, csak érdekesebb az emblémája; egy ijedt szárnyas állat egy hokiütővel. a kínálata bitre megegyezik az Opelével, csak itt Vauxhall Astra van Opel Astra helyett. még az Opel Adam is Vauxhall Adam, aminek semmi értelme. legalább az Opel Corsa OPC Nürburgring Edition kapott új nevet: Vauxhall Corsa VXR Clubsport. ebből is szaladgál erre szép számmal.

ez lett volna az (első) autós poszt. írhattam volna még egy csomó mindenről, de kell még puskapor a következőhöz is. amiket leírtam, azok persze itteni tapasztalatok, London ebből a szempontból is teljesen más világ. de arról majd nemsokára.

10 komment

Címkék: autó

A bejegyzés trackback címe:

https://farnborough.blog.hu/api/trackback/id/tr156566879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Táskai 2014.08.06. 20:58:50

Hat ez ha'la's tema neked:) Ugyanakkor amator hibanak tartom, hogy a cim "Autos poszt" - legalabb "Elso autos poszt" kene legyen:)

Francia autok vannak? Fele'nk egy se, mar nem is az, hogy nagyon hianyoznak... Fiatbol is csak 500 van. Seat, Skoda, stb sehol.

Na de ugyis vissztersz me'g a temara eleget, mindent megtudunk az angol autoseletrol idovel:)

Labdacs 2014.08.06. 23:06:27

Igen, úgy érzem én is, hogy lesz még ilyen poszt. :-)
Franciák vannak, főleg a kicsik. Elég sok 207-es, 208-as rohangál, a Citroennél a sláger a DS sorozat, a DS3-asból rengeteg, azokból is főleg az erősebbek.
Illetve a Peugeot RCZ-ből is rengeteg.
en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_RCZ
Nálatok szerintem vagy 30 éve nem forgalmaznak hivatalosan francia autókat.
Ha jól tudom, a Fiat is csak az 500-ast viszi az USA piacra. (Abból itt is sok van) Majd megy hozzátok az Alfa is, ha egyszer végre elkészül a 159-es hátsókerekes utódjával.

Skoda: Octavia itt van elég sok. Főleg az erős dízelek, és az RS verziók. Illetve pl. az itteni önkormányzat Yetiket használ.

Táskai 2014.08.15. 20:03:14

Es az azsiai autokhoz hogy viszonyulnak? Van arra stigmajuk? Itt az mar leomlott, joforman az autok fele azsiai (persze sok olyan, ami Budapesten azert ritka, itt meg kimondottan elerheto, Lexus, Infinity, Acura, Subaru, sok-sok Nissan, meg a mar emlitett Scion, a Toyota tulajdonkepp nepautonak neveheto, es a Hyundai is kezdi levetkozni a rossz hiret, ahogy erzem (a Veloster meg tetszik is...)). Szoval hogy erzed a domestic/EU/US/Asia ara'nyt?

Labdacs 2014.08.15. 20:33:05

@Táskai: Van elég sok japán, néhány utcaképet is meghatározó is. Például a Nissan Qashqai nagyon elszaporodott, de pl a Honda Jazz-t helyben is gyártják, abból is elég sok van. Az MX-5-ről írtam, de természetesen van Prius is. A Lexus-Acura-Infiniti trióból csak Lexus-t látni, a másik kettőt szerintem nem is nagyon hozzák Európába. Lexus-ból viszont jóval kevesebb van szemre, mint BMW-ből, Merciből, vagy Audiból.
A koreai autóknál vaalmi olyasmi figyelhető meg, hgoy vagy nagyon kicsik (Chevy Spark, i10, Picanto), vagy nagyon újak (i30, Ceed). Pl Chevy Cruze-ot egyet nem láttam még, itt tényleg igaz lehet az, hogy aki ilyet akart, az vett egy Astra-t. Amerikai amerikai autó gyakorlatilag csak Jeep és Chrysler van.

Táskai 2014.08.27. 21:34:43

Lattam ma egy Citroent!!! Szerintem me'g a vietnami haborubol hoztak haza, vagy nemtom:)

Labdacs 2014.08.27. 22:41:33

@Táskai: Mi volt az, legalább egy DS? Az az én szememnek is kedves lenne.

Labdacs 2014.08.28. 08:19:22

@Táskai: akkor jó volt a megérzésem. :-)

Labdacs 2014.08.28. 08:27:56

@Táskai: Egyébként gyorsan utánaolvastam; 1974-ben vonultak ki az USA piacáról, mert az akkor hozott ütközésbiztonsági szabályokat nem akarták teljesíteni (a 73-as olajválság kicsit padlóra küldte a céget, gondolom, nem volt pénz az egész palettát áttervezni). Nem is baj, el nem tudnék képzelni egy szép DS-t utólagosan rátoldott hatalmas gumi lökhárítókkal. Az még egy 308-as Ferrarinak is bénán áll:
files.conceptcarz.com/img/Ferrari/83-Ferrari-308-GTS-QV_DV-11-CI-01.jpg

Táskai 2014.08.28. 19:13:12

Valoszinuleg sok hasonlo szintu amerikai ritkasag mellett megyek el, csak azokrol nem is sejtem, hogy azok. Meg bent a varosban nem is szamit ra az ember, ott leginkabb uj kommersz dolgok vannak... De a varoshataron kivul mindig szamitani kell meglepetesre:)
Mar alig varom a hetveget, Olympic Peninsula trip, sok-sok oreg truck es egyeb oreg auto kozott!
süti beállítások módosítása