HTML

UK, második nekifutás

Friss topikok

  • Labdacs: @Táskai: szerintem attól is függ, hogy mennyire vagy hozzászokva a hosszabb utakhoz. emlékszem, am... (2014.10.28. 19:54) Hazaköltöztettem az autót
  • Labdacs: Ez a Farnborough Aerospace Centre nevű irodapark, a lakástól kb negyed óra sétára. Ahogy néztem, f... (2014.10.17. 08:35) Ősz
  • Táskai: A metalbanda amugy is Helloween, nem Halloween:) Majd en is probalok loni par kepet, egy mar van h... (2014.10.09. 01:50) Halloween
  • Táskai: Valoszinuleg sok hasonlo szintu amerikai ritkasag mellett megyek el, csak azokrol nem is sejtem, h... (2014.08.28. 19:13) Autós poszt
  • Táskai: De, ez sok:) Viszonyitas kerdese:) (2014.08.22. 23:01) Nem történik semmi

Egy kis bürökrácia

2014.07.27. 19:14 Labdacs

hiányzik Magyarország. tényleg. nagyon. honvágy ezerrel. egy jó séta a Nagykörúton. ami pár hete még teljesen természetes és elérhető volt, most olyan távolinak és felfoghatatlannak tűnik. a legbántóbb az a tudat, hogy talán soha többé nem lesz természetes és elérhető. szerencsére mindig van, ami két ilyen romantikus álmodozás közt leránt a valóságba, és megkongatja a megkongatni valót, hogy hahóó, nem véletlenül jöttél ám te át a Csatornán.

ma például úgy kezdődött, hogy gondoltam, el kellene már küldeni az OEP-nek a nyilatkozatot, hogy nem csak úgy elvesztem, van biztosításom, csak éppen egy másik országban. pont ezért regisztráltam az Ügyfélkapun, hogy ezekért ne kelljen repülőre ülni, mégis tudjak ilyeneket intézni. az Ügyfélkapu menürendszerében elvesztem, de még jó, hogy van egy barátom, a google, aki segített megtalálni egy szép rózsaszín oldalt, ahol a fenti tájékoztatóra leltem. általános nyomtványkitöltő keretprogram. hivatalos bürokratikus elrettentő segédeszköz. jobb lett volna valami kis form https protokollal, esetleg egy letölthető, majd visszaküldhető pdf, de ha így, akkor így.

letöltöttem és feltelepítettem az általános nyomtatványkitöltő keretprogramot. érdekes volt, hogy a telepítés sikeréről, vagy sikertelenségéről nem jött semmilyen visszajelzés, csak bezáródott a telepítő a munkája végeztével. ezek után a nyomtatvány következett. a letöltés megvolt. "telepítse azt." jó, duplaklikk. ez az ablak jött velem szembe. ja, hogy ez egy .jar file. nekem azokat meg valamiért a Nokia Suite nyitja meg. eltartott egy darabig, amíg rájöttem, hogy ez a probléma, meg, hogy miféle készülékről beszél. megvan még, Ágó régi Nokiája, valamelyik fiókban. Szentendrén.

erre mondjuk azt, hogy az én bénaságom volt. de nem hiába jártam olyan sokáig iskolába, meg tudom a telepítést kézzel is csinálni, hiszen nincsen benne varázslat, csak a megfelelő billentyűket kell a megfelelő sorrendben megnyomni. ezt mondták a katonai szakértők az SA-11-re is. siker. az fura volt mondjuk, hogy a keretprogram a c:\users\<username>\abevjava, a nyomtatvány pedig a c:\users\public\abevjava könyvtárba települt, de sebaj.

"Az ÁNYK program segítségével nyissa meg és töltse ki az adatlapot." program elindítva. szép menürendszer, ikonsor. van egy új, és egy mentés ikon. illetve nem, mert a kis floppilemez minden más programmal ellentétben itt azt jelenti, hogy megnyitás. van egy jobb oldalra mutató kéz is. de nekem a megnyitás kell, kattintok is gyorsan.

közben figyelem, ahogy a Java konzol teleíródik mindenféle laikusoknak TÖK IJESZTŐ dolgokkal.

feljön ez az ablak. egy üres listával. ezek szerint tényleg baj, hogy két külön helyre települt a program és az adatlap? nna, csukjuk ezt be. katt az ikszre. nem csukódik be. csak a mégsem gombtól. mi lehet a baj? másoljuk egybe a két mappát, hátha. ugyanúgy üres a lista. ok, restart. ugyanúgy semmi. anyázás. szentségelés. elhatározás; ebből ma még poszt lesz. mit rontok el? google? most nem a barátom. ezek szerint csak én  nézek be valamit, mindenki másnak egyértelmű. gondolkozz, gondolkozz! megnyit ikon ezerszer, térden állva, bal kézzel kattintva, mindenhogy. ugyanúgy semmi. ilyenkor jön a következő próba: az összes gomb végignyomkodása. és kérem, az "Új nyomtatvány" nyitja meg a letöltött, majd feltelepített adatlapot. mindig tanul valamit az ember.

innét kezdve már viszonylag simán, pofonegyszerűen megy minden. ha nem akadok fenn azon, hogy miért kell nekem mindent kitölteni, amikor úgyis az ügyfélkapun keresztül küldöm, ott meg tudják a nevem, a születési adataimat, anyám nevét.

a végére belejöttem, csont nélkül megoldottam, és megkaptam a 27 jegyű számot, amit használnom kell, ha hivatkozni szeretnék a beküldött papíromra. azóta ülök itt, és azon gondolkozom, hogy a kontraszelekció-e az oka, hogy egy állami szerv képes ilyen minőségű munkát, ennyire feleslegesen elbonyolított procedúrával kiadni a kezei közül, vagy direkt csinálják, hogy az állampolgár érezze magát a saját komfortzónáján kívül, vagy ne adj' isten, hülyének? attól félek, hogy mindkettő.

Szólj hozzá!

Címkék: bürökrácia

A bejegyzés trackback címe:

https://farnborough.blog.hu/api/trackback/id/tr976549279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása